۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

پشیمان سکوت


عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی، دو روز پیش طی صدور نامه ای سرگشاده، از خود و هم نسلهای  خویش بدلیل "سکوت در برابر کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷" انتقاد کرده و نوشته است که "مصلحت نظام، مثل جذام ریشه های آن شعارها را بلعید و مصلحت جای آرمان نشست".
مهاجرانی ضمن اظهار تاسف و پشیمانی از اینکه خود و دوستانش "در برابر کشتار جوانان در سال ۱۳۶۷ ساکت ماندند"، خاطرنشان کرده است که "گمان می کردیم شرایط جنگ و تهدید خارجی می تواند مجوزی برای چنان جوان کشی باشد، که در تاریخ ما کمتر نظیری برای آن می توان یافت."
سرانجام پس از بیست سال و اندی یکی از سردمداران گذشته جمهوری اسلامی به کشتار زندانیان سیاسی در ۱۳۶۷ اعتراف و از سکوت خویش اظهار پشیمانی نمود. جالب است در همین جا از ایشان سؤال کنیم که چند سال دیگر ایشان و دوستانشان نیاز دارند که از کشتارها، شکنجه ها و اقرارگیریهای سالهای ۱۳۵۷-۱۳۶۷ انتقاد کرده و از سکوت خویش در آن موارد نیز اظهار ندامت کنند.

مقالات مرتبط با این موضوع:
آنچه به خود نمی پسندی به دیگران مپسند
    اشتراک/پست Balatarin

    ۲ نظر:

    1. ما ایرانیها چقدر ذلیل شده ایم که همین آقایون الان شدن رهبران جنبش!!! به قول معروف مرگی به ما دادند که الان به تب راضی شده ایم.

      پاسخحذف
    2. حالا اینها که خوبه. ما کارمون به جایی رسیده که امید مردممون میشه یه گهی مث رفسنجانی. توی تاریخ ماشاید فقط زمان اشغال عربها اینقدر خوار شدیم.

      پاسخحذف