۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

ازدواج دیرینه مصباح یزدی بااحمدی نژاد

درحال حاضریکی ازقدرتمندترین روحانیان شیعه مقیم قم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی هست. یک روحانی بانفوذوفوق العاده محافظه کارکه دربین پاسداران وسازمانهای وابسته مثل بسیج خیلی طرفدارداره. مصباح یزدی درانتخابات سال ۱۳۸۴ تنهاروحانی بودکه برای حمایت ازاحمدی نژادفتوی داد.
بعدازانتخاب احمدی نژادآقای مصباح یزدی اعلام کردکه حکومت احمدی نژاد اولین حکومت حقیقتأاسلامی در ایران است ودیگرنیازی به برگزاری انتخابات درایران نیست. درنظراو«جمهوری اسلامی» یک مفهوم ذاتأ متضاد است وبایدجایش رابه «حکومت اسلامی» بدهد.
اشتراک/پست Balatarin

۴ نظر:

  1. بعد از تایید انتخابات توسط شورای نگهبان


    خب حالا "ما که گفته بودیم" ها شروع میشه... تحریمی، مشارکتی، برانداز، داخلی، خارجی...

    حرف هیچکس نشد جز حرف مردم ایران: یک راهبرد مسالمت آمیز برای "اتحاد" و "نه" گفتن به این نکبت ولایت فقیه. راهکاری که بتواند "جریان اصلی" مردم (نه تنها نخبگان) را به میدان آورد تا بتوانند سرنوشت خودشان را رقم بزنند.

    به گمان من همراه با ادامه اعتراضات و به رسمیت نشناختن احمدی نژاد، ضرورت دارد یک کنگره ملی برای برگزاری "انتخابات آزاد" تشکیل شود تا بتواند ادامه جنبش آزادیخواهی ملت ایران را "رهبری" کند.

    چون در این رویکرد، ولایت فقیه و تمامی ارگان های منصوبش باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ علت العلل به طور غیر مستقیم هدف قرار می گیرد. اما این خواست برگزاری انتخابات آزاد، می تواند تمامی نیروها چه در داخل و چه در خارج از کشور را متحد و همراه جریان اصلی مردم کند تا موفق شوند این نکبت را برای همیشه از ایران پاک کنند.

    تنها ولی فقیه و جیره خوارانش ضد این خواست هستند که آنرا در انتخابات اخیر با قتل و خونریزی و ضرب و شتم های وحشیانه و دستگیری و شکنجه، آن هم با کمک خارج، نشان دادند.

    پاسخحذف
  2. پیشنهادکنگره ملی برای برگزاری "انتخابات آزاد" بسیارجالب است، اما مسئله محل تشکیل وفعالیت آن است. درایران که من فکرنمی کنم امکان داشته باشد، درخارج هم مشروعیتی نخواهد پیداکرد.

    پاسخحذف
  3. احتمالا شما در مورد فرقه حجتیه میدونید . و البته مصباح از قدیم جز روسای این فرقه بوده که هیچ دست کمی از طالبان ندارند و حتی بدترند و در تمام طول انقلاب تلاششون این بوده که کسی از خودشون و به قدرت برسونن که با احمدی نژاد به این هدف رسیدن .این گروه همیشه در خود حکوت هم مخالفانی داشتن که سعی کردن با ترور واقعی و یا تروز شخصیتی مثل هاشمی اون رقبا رو که کاملا اینها رو مشناختن و مانع حضورشون میشدند و از میون بر داردند.

    پاسخحذف
  4. بله زنجبیل بانو. کاملأ درسته. خوداحمدی نژادهم عضوانجمن حجتیه بود. اینهاامروزه مشهوربه «مهدویون» هستند وحتی اعتقادبه رهبروخامنه ای هم ندارند، اگرچه درحال حاضریک اتحادتاکتیکی با خامنه ای دارن. اینهامعتقدن که امام زمان هم اکنون درمیان ماست وشیعیان احتیاجی به نایب و واسطه ای نظیرولی فقیه ورهبر ندارن.

    پاسخحذف