۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

آنچه به خود نمی پسندی به دیگران مپسند

امروزه برهیچکس پنهان نیست که دادگاههای نمایشی واقرارگیریهای تحت شکنجه از سنتهای حکومت اسلامی است و به جزئی از اصول فقه اسلامی آقایان خامنه ای ومصباح یزدی و نوچه هایشان تبدیل شده است. بر کسی پنهان نیست که اینگونه اقرارگیریهای مسخره و بچگانه از سالهای اوایل دهه ۱۳۶۰ با خسرو قشقایی و صادق قطب زاده شروع شدوباسرکوبی مجاهدین خلق ادامه یافت و بانمایشات تلویزیونی رهبران حزب توده ایران در سال ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳به اوج خود رسید.
متأسفانه آنروزهاهیچ نیرو، حزب و شخصیتی دردرون و پیرامون نزدیک حاکمیت نبود که آن شکنجه های دهشتناک و نمایشات مسخره تلویزیونی و دادگاههای تئاترگونه و اقرارگیریهای مضحک رامحکوم ویا حتی از آنهاانتقادی کند. ازجمله افرادی که آنزمان درحاکمیت نقشی داشتند و سکوت کردند هستند:
  • بهزادنبوی وزیر مشاور در امور اجرایی در دولت اول میر حسین موسوی
  • محسن میردامادی معاون سیاسی دادستانی کل درسال ۱۳۶۳
  • میرحسین موسوی نخست وزیر از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸
  • حجاریان ازمؤسسین وزارت اطلاعات
  • محمدعطریانفر حضور در واحد پخش خبر صدا و سیما، روزنامه کیهان در دوره خاتمی (۶۰ تا ۶۲)
  • کروبی عضوجامعه روحانیت مبارز، نماینده مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دردوره دوم
  • خاتمی عضوجامه روحانیت مبارز، نماینده مجلس شورای اسلامی، سرپرست مؤسسه مطبوعاتی کیهان، وزیرفرهنگ وارشاداسلامی دردولت موسوی
البته گذشته از نقش تاریخی هر کس و گروه، هیچ شک و شبهه ای نباید درمیان باشد که شکنجه، اقرارگیری، نمایشات تلویزیونی و دادگاههای فرمایشی عملی غیرانسانی و انزجارآور است. لیکن درس اخلاقی که میتوان از این جریان ۳۰ ساله گرفت اینست که "آنچه به خودنمی پسندی به دیگران مپسند".

اشتراک/پست Balatarin

۲ نظر:

  1. همانطور که نوشتید از آغاز این بازیها بوده که با شریتمداری شروع شد و اینان اگر دخالتی نداشتند با سکوتشان حمایت نمودند اما امروز برای یکپارجگی گله ها را باید کنار گذاشت.

    پاسخحذف
  2. من خیلی از اینها که نوشته بودید رو نمیدونستم . یعنی سنم اجازه نمیداد!
    منم گذشته خیلی از اینها رو که میخونم خوشم نمیاد ولی به هر حال از طرفی هم میگم خیلی نباید به خاطر گذشته افراد فصاوتشون کرد . همه ادمها عوض میشن . فقط امیدوارم این عوض شدنها واقعا تغییر باشه و وزیدن در جهت باد نباشه .

    پاسخحذف