۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

خمینی، روحانی انقلابی‌ یا مرتجع فرصت طلب ؟


بواسطه پاره کردن عکس خمینی توسط عده ای و انتشار آن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بسیاری هم در میان طرفداران جنبش سبز و هم در میان مخالفان آنها،  به رگ غیرت اسلامی شان شدیدا بر خورده و فریاد واشریعتا و وااسلاما سر داده اند. در زیر تنها چند نکته از خروارها حقایق، درمعرفی این مرحوم آورده شده، تا کسانی که نمی دانند و یا حافظه تاریخی شان بیش از حد کوتاه است که به یاد بیاورند، خود قضاوت کنند.

۲ فروردین ۱۳۴۲
خمینی در اعتراض به رفرمهای انقلاب سفید در مورد حق انتخاب برای زنان و حق انتخاب و انتخاب شدن غیر مسلمانان در نطقی در قم گفت: "... وزارت دادگستری ضدیت خود را با اسلام و موازین اسلامی بروشنی با اقداماتی چون کنار گذاشتن شرط مرد بودن و مسلمان  بودن وکیلان، آشکار کرده. بنابراین یهودیان، مسیحیان، و دشمنان اسلام و مسلمین در مراتبی که مربوط به حرمت و ناموس فرد مسلمان است، تصمیم می گیرند."

۱ آبان - ۱۹ آذر ۱۳۴۸
درسهای خمینی در ۱۹ جلسه به طلبای نجف در باره حکومت اسلامی که بعدها بعنوان کتاب حکومت اسلامی منتشر شد و مبنای تئوریک ولایت فقیه گردید.
۲۳ تیر ۱۳۵۸
انتشار رسمی پیش نویس قانون اساسی که شامل حق وتوی شورای نگهبان به هر قانونی را که این مرجع تشخیص دهد غیر اسلامی هست، بود. خمینی این پیش نویس را اگرچه ذکری از ولایت فقیه نکرده بود، تأیید کرد.
۲۴ تیر ۱۳۵۸
خمینی لیبرالها و گروههای چپی را بواسطه اینکه میگفتند که باید مجلس مؤسسان تشکیل شده تا قانون اساسی را بنویسد، ضد انقلاب خواند و گفت که ما به "حقوقدانان غربگرا" احتیاج نداریم که قانون اساسی را برایمان بنویسند، بلکه  "فقط به خبرگان روحانی" احتیاج داریم.
۱۸ مرداد ۱۳۵۸
خمینی به مخالفان مجلس خبرگان و مخالفان ممنوع کردن روزنامه آیندگان که پرتیراژترین روزنامه آنزمان بود و مخالف قانونی کردن ولایت فقیه بود، حمله کرده و آنان را "حیوانات وحشی" خواند و گفت: "ما اینها را دیگر تحمل نمیکنیم.... بعد از هر انقلابی هزاران از این عوامل فاسد در ملاء عام اعدام و سوزانده میشوند.... ما درب تمام احزاب رو بجز یکی یا تعداد معدودی که رفتار درست داشته باشند می بندیم."
مهر ۱۳۵۸
خمینی در مصاحبه با اوریانا فالاچی در پاسخ به سؤالی درباره تیرباران زنی که مرتکب زنای محصنه شده و کشتن مردان همجنسگرا ، گفت که "کشتن این افراد شبیه بریدن انگشت افراد مبتلا به قانقاریا می‌باشد که باعث جلوگیری از نفوذ بیماری به سراسر بدن می‌شود".
۲۲ مهر ۱۳۵۸
مجلس خبرگان پیش نویس جدید قانون اساسی را تصویب میکند. در این پیش نویس، خمینی "ولی فقیه" و "فرمانده کل قوا" ذکر میشود. خمینی این پیش نویس را بلافاصله تأیید کرد.
۱ فرودین ۱۳۵۹
شروع انقلاب فرهنگی. خمینی با خشم سخن از"دانشگاههای امپریالیست"، جایی که "دست نشاندگان غرب" تدریس و تحصیل می کنند، برد و اعلام کرد که دانشگاهها باید "اسلامی بشوند".
۲۳ خرداد ۱۳۵۹
تشکیل جهاد دانشگاهی به حکم خمینی. شروع انقلاب فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاهها که منجر به اخراج بیش از ۲۰ هزار مدرس و استاد و ده ها هزار دانش آموز و دانشجو از مدارس و دانشگاهها می گردد.
۱ تیر ۱۳۶۰
بنی صدر به فرمان خمینی کنار گذاشته می شود. خمینی در نطقی می گوید: "اگر ۳۵ میلیون بگویند بله، من میگویم نه".
تابستان ۱۳۶۷
خمینی پس از تأیید حکم اعدام زندانیان سیاسی، طی نامه ای نوشت (خاطرات آیت الله منتظری): "از آنجا که منافقین خائن به هیچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه می‌گویند از روی حیله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها از اسلام ارتداد پیدا کرده‌اند، با توجه به محارب بودن آنها و .... و با توجه به ارتباط آنان با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانهٔ آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون، کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند."

اشتراک/پست Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر