۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

شکنجه و تجاوز بخاطر خدا

پسری ۱۵ ساله گریه کنان در خانه مخفی خویش در مرکز ایران باتن و روحی شکسته نشسته است. میگوید که میخواهد به زندگی خود خاتمه دهد و فهمیدنش چندان مشکل نیست، چراکه ۲۰ روز متوالی به جرم پوشیدن دستبندی سبز به طرفداری از اصلاح طلبان، تحت شکنجه و تجاوز پی درپی قرار گرفت.
....
"زندگی من تمام شده. فکر نمیکنم هرگز بتونم دوباره مث قبل بشم." او به روزنامه The Times در حین بازگوئی تجاربش در زندان نقل کرد. دکتری که اورا معالجه میکند، علیرغم ریسک و خطر بزرگی که به خود متحمل می شود، صدمه های ناشی از تجاوز به وی را تأیید میکند.
....
بازجو دستور داد که رضا را بسته و بار دیگر به او تجاوز کنند و به رضا گفت که "این بار به خاطر این هس که بری داستانت رو همه جا و به دیگران تعریف کنی. شما مستحق این هستید. بهتون اینقدر تجاوز می کنیم که بمیرید." ... روز سوم مأموران پلیس در نیمه شب وارد سلول شدند، چشمهایش را بسته، به توالت بردند و دوباره به او تجاوز کردند.
"به ما می گفتن که این کارها رو به خاطر خدا میکنیم، و فکر میکنید که شماها کی هستید که می آیید تظاهرات میکنید."
....
رضا همراه با ۱۳۰ زندانی دیگر به دادگاه انقلاب شهر برده شدند و همه راوارد یک حیاط وسیع کردند. قاضی در آنجا به همه گفت که کسانی را که در مقابل انقلاب اسلامی مقاومت کنند اعدام خواهند کرد. ... پیام مشخص بود: اگر کسی اقرار به تجاوز کند، اعدام خواهد شد.
....
بعد از ۲۰ روز خانواده رضا با ۷۰ میلیون تومان ودیعه اورا از زندان آزاد کردند. برادر رضا گفت که "شبی که رضا اززندان آزاد شد بی اختیار گریه می کرد و همه چیز را برای مادرم باز گفت."
....
دکتر معالج رضا به The Times گفت که "این سرنوشت دیگر زندانی های دیگر هم هست. ما نمونه های زیادی در بیمارستان داریم، اما نمیتوانیم اونها رو گزارش بدیم. نمیگذارن که پرونده ای رو باز کنیم یا چیزی رو روی کاغذ بیاریم."
....
حداقل رضا زنده ماند تا داستان خودرا باز گوید. هم زندانی ۱۶ ساله او در بیمارستان بخاطر صدمات ناشی از تجاوزات پی در پی جان سپرد.

متن کامل مقاله را دراینجا بخوانید:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article6805885.ece

اشتراک/پست Balatarin

۱۱ نظر:

  1. در طول تاریخ بدترین جنایتها بنام دین و بخاطر خدا صورت گرفته است.

    پاسخحذف
  2. پس دین علاوه بر تریاک بودن، موارد استفاده دیگری هم داشته. البته من اونو بعنوان تریاک بیشتر دوست دارم.

    پاسخحذف
  3. ولی جریان این پسرک یه خورده بوداره کسی که بهش تجاوز شده باین راحتیا نمیتونه در موردش حرف بزنه مگه اینکه مدتها تحت نظر روانشناس بوده باشه اینا بیشتر عکس العملهایی مثل مثلا ترس یا کناره گیری یا افکار خودکشی دارن تااینکه بشینن مثل قصه ی خاله خرسه در موردش حرف بزنن

    پاسخحذف
  4. من می دونم که نظر منو تأیید نمیکنید ولی خودتون بهتر از هر کسی می دونید که اینها همه داستانه و واقعیت نداره، واقعاً شکست تو انتخابات اینقده سخته که یه همچین شایعه های کثیفی رو درست میکنند؟، ولی بدونید هر آدم عاقلی اگه بدون تعصب به این قضیه نگاه کنه میفهمه که همش دروغههههههههه

    پاسخحذف
  5. آقای ناشناس! شما به چه دلیلی ادعا داری که این شایعه هس؟ چون روزنامه The Times نوشته یا چون کسانی مث لاریجانی میگن؟ یا شاید مرجع تقلیدت بهت گفته این شایعه هس؟ خلاصه بگو تا ما هم از گمراهی نجات پیدا کنیم.

    پاسخحذف
  6. آقای گلشیری به مرجع تقلید و روزنامه و لاریجانی ربطی نداره. فقط کمی عقل احتیاج است که کمی فکر کنیم که آیا واقعا میشه همچین چیزی اتفاق بیافته. واقعا هرکس هرچیزی میگه باید باور کنیم.پس استفاده های عقل چیه؟؟؟؟

    پاسخحذف
  7. آقای ناشناس، چرا نمیشه. مگه توی این ۳۰ ساله اخیر کم اتفاق افتاده؟ قبلا این کارها رو سر بهایی ها و مجاهدین و چریکهای فدایی و توده ایها می آوردن، حالا نوبت به بقیه رسیده ازجمله یاران دیروزشون. عقل چه فایده ای داره، وقتی که آدم تو خواب غفلت باشه.

    پاسخحذف
  8. آهای گلشیری مواظب باش داری چی میگی. تو زندان زمان شاه ابدا و اصلا به کسی ت. ج. اوز نمیشد وگرنه این توده ایهای ندید بدید و مجاهدین وطن فروش همه جا جار میزدن هیچ کس تو زندان شاه نه تنها بهش تجاوز نشده بلکه شکنجه هم نمیشده حداقل مردم عادی نمیشدن. دفعه ی دیگه خواستی این نظرها بدی با بزرگترت بیا

    پاسخحذف
  9. تو برو تو قهوه ای در بیا.

    میری ۴ تا اخبار گوش میکنی و روزنامه میخونی میای خلاصه ش رو مینویسی فکر میکنی ک. ی. ر غول شکوندی؟ مرد عزیز حرف حساب خودت چیه ؟

    پاسخحذف
  10. یکی از بازداشت شدگان اخیر که جوانی ۲۳ ساله است و بنا به گفته خانواده وی درزندان مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته است، پس از آزادی از زندان خود را از پل عابر پیاده به قصد خودکشی به پایین پرت میکند و پس از دقایقی بر اثر ضربه مغزی جان خود را از دست میدهد.
    http://www.youtube.com/watch?v=xyreHhRg0p4&eurl=http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID%3D5891&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  11. سئوال احمد خمینی در مورد زندانیان سیاسی و صدور قتل از طرف روح خدا آیت الله خمینی در سال ۱۳۶۷:
    http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=5847

    پاسخحذف