۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

ادامه بی کفایتی در قوه قضائیه

در هفته پیش حجت الاسلام صادق لاریجانی رسما قوه قضائیه را از آیت الله شاهرودی تحویل گرفت. رئیس جدید قوه قضائیه عملا هیچگونه سابقه مدیریت نداشته و بجز پستهای بی مسئولیت عضویت و مفت خوری در شورای نگهبان و شورای خبرگان پست و تجربه ای نداشته است و مردم به حق از خود می پرسند که چگونه است که چنین شخص بی کفایت و بی تجربه ای مسئولیت چنین ارگان مهم و اساسی با بیش از ۱۱ میلیون پرونده قضایی راعهده دار شده و قادر به توانایی اداره آن خواهد بود.
البته همانطور که نعمت احمدی وکیل دادگستری در ایران، درمصاحبه خویش با بی بی سی فارسی اشاره کرد، هیچکدام از رؤسای قوه قضائیه بعد از انقلاب، تجربه و کار قضایی نکرده بودند و آگاهی قضایی نداشته اند و از این لحاظ هیچکدام این شرط مهم را که در قانون اساسی هم گنجانیده شده را دارا نبوده اند.
باسپردن ریاست قوه قضائیه به دست شخص بی تجربه و بی استخوانی چون صادق لاریجانی عملا راه برای نفوذ و دخالت هرچه بیشتر نیروهای انتظامی از جمله سپاه پاسداران و نیروهای اطلاعاتی رژیم درمسائل قضایی کشور باز گذاشته شده، و این ارگان مهم بیش از پیش به نهاد سرکوب جنبش اصلاح طلبانه و آزادیخواهانه تبدیل خواهد شد.

اشتراک/پست Balatarin

۲ نظر:

  1. http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=637052

    پاسخحذف
  2. وقتي مي بيني همه بهت پشت مي كنن سعي مي كني دوستات و دور خودت جمع كني

    پاسخحذف