۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

روحانیون نظامی، جفنگ گویان مفنگی

برخی از استادان مدرسه حقانی در حوزه علمیه قم، نظیر آیت الله بهشتی و مصباح یزدی معتقد بودند که حوزه علمیه نه تنها باید آخوند مفت خور و جفنگ گو عرضه جامعه کند، بلکه باید ایشان علاوه بر مفتخوری و جفنگ گویی، قادر به احراز شغلهای دولتی، قضایی، امنیتی و نظامی هم باشند. از آیت الله بهشتی نقل میکنند که خطاب به شاگردان خویش در مدرسه حقانی گفته بود: «بنده و شما تنبل هستیم، حاضر نیستیم بار سنگین را بر دوش‌هایمان حمل كنیم. بنده و شما نازك‌ خور بار آمده‌ایم. آقا یك كپسول می‌خواهد كه به او خورانده شود تا یك شبه مجتهد شود ... نق زدن، بهانه گرفتن و تنبلی، تن‌آسایی، خودلوس كردن، به كلی باید از قاموس كار این مدرسه حذف شود.»

بدین ترتیب بود که بخش بزرگی از آخوندها در بعد از انقلاب به این شغلها رو آورده و بدون هیچ تجربه و مهارتی مسئولیت بسیاری از مشاغل دولتی را عهده دار شدند. متأسفانه، روحیه مفتخوری، بی کفایتی و بی مسئولیتی این قشر نازک تر از گل به این ارگانها نیز رسوخ کرد و امروزه ایشان در حرفه دزدی، شکنجه و آزار و اذیت مردم گوی سبقت را از بقیه ربوده و امروزه تا درجه «حجت الاسلام و المسلمین سردار سرتیپ» نیز ارتقاء یافته اند.

البته در میان این آخوندهای مفنگی، تک و توکی هم بوده اند و هستند که شرافت خویش را حفظ کرده و در کنار مردم ماندند. از جمله ایشان میتوان از آیت الله منتظری، آیت الله صانعی، آیت الله دستغیب، حجت الاسلام اشکوری و حجت الاسلام کدیور نام برد که شریف و قابل احترامند.
اشتراک/پست Balatarin

۵ نظر:

  1. به نظر من شما در مورد روحانیون خیلی بی انصافی کرده اید. روحانیون زیادی در طول تاریخ ایران در کنار، همراه و حتی در پیشاپیش مردم در مبارزه برای خواستهای مردم مبارزه کرده اند.

    پاسخحذف
  2. واقعیت اینه که آخوندها هیچ کار تولیدی نمیکنن و از مالیات و زکاتی که مردم می پردازن امرار معاش میکنن. بعد از انقلاب هم که شروع کردن و از رژیم تغزیه رایگان گرفتن.
    حالا من از شما آقای ناشناس می پرسم، از این چند صدهزار آخوند شیعه ای که از زمان صفوی ها اومدن و خوردن و بردن، چند تاشون به قول شما در مبارزات مردم شرکت کردن ؟ و چند تاشون جیره خوار شاهان و یا زمینداران فئودال بودن‌ ؟ من که فکر نمیکنم که تعدادشون به اندازه انگشتان دست هم برسه.

    پاسخحذف
  3. آیت الله دستغیب آدم شریفی هس، اما به قول شما خیلی جفنگ میگه. در کتاب معاد نوشته ایشان، از پیامبر اسلام نقل میکنه که: «هرمؤمن که شهید میشود دربهشت قصری انتظارش را می کشد که در آن قصر ۷۰ حجره است و هر حجره دارای ۷۰ تخت است وبر هر تختی ۷۰ فرش گسترانده اند وبر هرفرشی ۷۰ حوری نشسته و انتظار آن شهید کشته شده در اسلام را می کشد.»

    پاسخحذف
  4. اول اینکه آقای دستغیب از قول پیغمبر این حرف رو بیان کرده، پس اگر جفنگ باشد، این جفنگ بر میگردد به آن صل الله و علیه وآله. دوم با یک حساب ریاضی ساده میتوان تعداد حوریان بهشتی را برای هر شهید اسلام حساب کرد: ۷۰ * ۷۰ * ۷۰ * ۷۰ = ۲۴۰۱۰۰۰۰ یعنی ۲۴ میلیون و ده هزار حوری.
    با این حساب به نظر من این شهید به یک کیر فولادی بیشتر احتیاج داره.

    پاسخحذف
  5. یک ناشناس دیگردوشنبه, آبان ۱۱, ۱۳۸۸

    از جفنگیاتی که در رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی، آن هم از زبان پیامبر اسلام نقل میکنند:
    http://www.iranian.com/main/2009/oct/what-causes-amnesia

    پاسخحذف